Találatok a következő kifejezésre: nyelvi
Cikkek
2019
A Kiskőrösi Tankerületi Központ által szervezett angol nyelvi vers- és prózamondó verseny tankerületi fordulóján iskolánk 4 tanulója vett részt.
Szloboda Zétény (4.A), és Stein Hanna (2.A) szépen szerepeltek, emléklapot kaptak. Szloboda Hédi (2.A) 2. helyezést ért el az 1-2. évfolyamosok között, Ancsa-Molnár Bíborka (6.A) pedig 3. helyezett lett az 5-6. évfolyamosok között. Gratulálunk nekik!!
Felkészítő tanár: A.-Molnárné Juhász Ágnes
2019
2019. november 21-én 8 tanuló képviselte iskolánkat a Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskolában a Járási angol és német nyelvi vers- és prózamondó versenyen.
Az angolosok közül: 1-2. évfolyamon: Szloboda Hédi 1. helyezett
Stein Hanna 2.helyezett
3-4. évfolyamon: Szloboda Zétény 4. helyezett
5-6. évfolyamon: Ancsa-Molnár Bíborka 4. helyezett lett.
Ők négyen továbbjutottak a körzeti versenyre! Felkészítő pedagógusok: Csehó-Kovács Lajos, A.-Molnárné Juhász Ágnes
2018
2018. november 22-én iskolánk németes és angolos tanulói a Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskolában megrendezett Idegen Nyelvi Vers- és Prózamondó verseny tankerületi döntőjén vettek részt.
Németeseket képviselte: Sörös Bianka 8.b osztályos tanuló, angolosok között indult: Fődi Zsófia 3.b, Ancsa-Molnár Bíborka 5.a, Slett Klaudia 8.b és Morvai Szkárlett Sztella 8. b osztályos tanulók. Kiemelkedő eredményt Morvai Szkárlett Sztella ért el, aki a 7-8. évfolyam kategóriájában 1. helyen végzett.
Gratulálunk neki!
Galéria
2018
A tábor során kortárs meséket dolgoztunk fel. A nálunk táborozó gyerekek a mesék feldolgozásán keresztül ismerkedtek meg a szövegek nyelvi és formai jellemzőivel.
A vizuális és technikai foglalkozások során a különböző textúrájú és minőségű felületeket, különböző rajz- és festőeszközöket hívtunk segítségül ahhoz, hogy a hallott, olvasott vagy látott meséket, filmeket az általuk alkotott képekben, tárgyakban megjeleníthetővé tegyék.
Heti programunkban szerepelt mozilátogatás és múzeumlátogatás is. A múzeumi tárlatvezetés során nagy élmény volt, hogy felölthették magukra dédszüleink jellegzetes ruházatát.
Az együtt eltöltött egy hét alatt a kötött programok mellett lehetőség volt sportolásra, társasjátékra, szabadtéri játékokra is. Sokat nevettünk, beszélgettünk, játszottunk, kis közösséggé formálódtunk. Az elkészített munkákból kiállítást rendeztünk, melyet a szülők naponta megcsodálhattak, és tábor végén minden gyermek hazavihetett.
Taskovicsné László Erika , Sziráczki Lászlóné
2017
A Felsővárosi Általános Iskola
szervezésében 2017. január 27-én , pénteken került megrendezésre a városi idegen nyelvi próza-, és mesemondó verseny,
melyen a Kiskunhalasi Kertvárosi Iskola négy tanulójával képviseltette magát.
·
Keló Márk 4.b osztályos tanuló- angolnyelv
·
Szűcs Lili
5.b osztályos tanuló – angol nyelv
·
Újvári Dóra 6.a osztályos tanuló – angol nyelv
·
Törteli Dóra 7. a osztályos tanuló - angol nyelv
Örömmel számolunk be, hogy Törteli
Dóra korosztályában 1. helyezést ért el, míg Szűcs Lili 5.b osztályos tanuló
korosztályában 2. helyezést ért el.
2016
Iskolánk
a város legfiatalabb általános iskolája, a 2015 - 2016-os tanévben ünnepeltük fennállásának
25. évfordulóját, de fiatal kora ellenére – jogelőd intézményei révén – sokkal
régebbi a múltja.
Az 1990.
szeptember elsején átadásra került épületünk modern, akadálymentesített, a tantermek
mellett tágas, barátságos, hangulatos közösségi tereket foglal magában, melyek
jól szolgálják közösségi programjainkat.
Osztálytermeink jól felszereltek: új iskolabútorok, új taneszközök, interaktív eszközök, számítógépek, tanulói laptopok segítik a tanórai munkát. A speciális tantárgyak tanításához szaktantermek, foglalkozási helyek – informatikaterem, médiaterem, nyelvi labor, műhely, tankonyha, – állnak tanulóink rendelkezésére.
A
mezővárosi múltra építve került kialakításra az iskola gyakorlókertje, mely nem
csak a város általános iskolái között egyedül álló, hanem a környék
településein sincs hasonló.
A
mindennapos testneveléshez, a sportfoglalkozások megtartásához kosárlabdapálya
méretű, két részre osztható sportcsarnokunk nyújt optimális feltételeket. A
szabadtéri sportolásra, testmozgásra az aszfaltozott kézilabda-és
kosárlabdapálya, a füves focipálya, valamint az udvari játszótér ad helyet a gyerekeknek.
A napközis
ellátást a szülői igények figyelembe vételével biztosítjuk.
Iskolai
könyvtárunk jól felszerelt, a könyvek mellett számítógépek segítik tanulóink
felkészülését, szabadidejük hasznos eltöltését.
Beiskolázási
körzetünk egy része a kertváros területe, ugyanakkor jelentős külterületi rész is tartozik hozzánk Pedagógiai programunkat
ennek megfelelően a kettősség jellemzi: kiszűrjük, fejlesztjük a tehetséges
tanulókat, a tehetséggondozás keretein belül felkészítjük gyerekeinket
tanulmányi versenyekre, ugyanakkor gondozzuk,
felzárkóztatjuk a hátrányokkal küzdőket, a lemaradókat.
Az
angol nyelvet emelt szinten tanítjuk, a kommunikáció központú nyelvoktatásra
helyezzük a hangsúlyt.
Német
nyelv oktatásunkat segíti a németországi Bergfelde általános iskolájával kötött
partneriskolai együttműködésünk, melynek keretében több alkalommal nyílt
lehetősége diákjainknak egy-egy hetet Németországban tölteni, nyelvi
környezetben használni a megszerzett tudást, illetve gyarapítani azt.
Kiemelten
kezeljük a természettudományos oktatást, a természettudományos gondolkodásmód
fejlesztését, a környezettudatosságra nevelést, felkeltjük az érdeklődést a
fizika, a kémia és a biológia tantárgyak iránt. Célunk, hogy pozitív
tapasztalatokat szerezzenek tanulóink a természettudományok területén.
Fontosnak tartjuk a hagyományok, a népi kultúra ápolását, megőrzését, továbbadását, a mozgáskultúra, a társas kapcsolatok, a művészeti nevelés fejlesztését.
Sajátosságunk
a néphagyományok ápolása, a néptánc oktatása. A mindennapos testnevelés
keretein belül alsó tagozaton kötelezően néptáncot is tanítunk. Diákjaink adják
az utánpótlást a Halas-, illetve a Kiskun Táncegyüttesbe.
Intézményünk
helyt ad az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény szolfézs és néptánc szakjainak
is.
A
tanulás mellett nagy hangsúlyt fektetünk tanulóink szabadidős tevékenységeinek
biztosítására.
Szakköröket
működtetünk: színjátszás, természetvédelem, énekkar, második idegen nyelv.
Sportköri
foglalkozásokat tartunk: atlétika, labdarúgás, játékos sport, gyorstollas.
Megkülönböztetett
figyelmet fordítunk tanulóink egészséges testi fejlődésére, ezért a sport igen jelentős
szerepet játszik iskolánk életében. Többféle sportágban, nagyon jó eredményeket
érnek el sportolóink. Az alsó tagozatosok Játékos Sport vetélkedőjén évek óta
országos döntőig jutunk, az elmúlt években a
Nagy Vagy tv-s sportvetélkedőn négy alkalommal végeztünk az ország
legjobb hat csapata közt, egy alkalommal elsők lettünk. Ezeken kívül
eredményesen szerepelünk mezei futás, atlétika, foci és gyorstollas versenyeken
is.
Környezetünket
folyamatosan ápoljuk, védjük, tanulóinkat az egészséges életre neveljük. Kiemelten
kezeljük a környezettudatosságra nevelést. A diákok természettudományos
ismeretek iránti érdeklődésének felkeltése érdekében alakítottuk meg és
működtetjük a Kis Tudós Klubot. Öko programjaink
keretében papírgyűjtési akciókat szervezünk, a hulladékot folyamatosan
szelektíven gyűjtjük, környezetvédelemmel
foglalkozó szakköröket működtetünk, Öko délutánokat, Öko projekteket, Öko vetélkedőket
rendezünk az aktualitásnak megfelelően. Gondozzuk iskolánk sziklakertjeit,
fáit, fákat ültetünk. Öko programjaink lebonyolításába bevonjuk a szülőket,
külső segítőket, civil szervezeteket.
4. évfolyamos tanulóinkat - évek óta - egy hétre erdei iskolába visszük.
Nevelő-oktató
munkánkat különböző szabadidős programok szervezésével színesítjük. A tanév
során többször kínálunk alkalmat kirándulásra, színházlátogatásra, változatos
családi-, és sportrendezvényekre.
2007.
óta birtokoljuk az „Öko Iskola” címet, amit 2010-ben újra elnyertünk. Az e
területen végzett kiemelkedő munkánk elismeréseként 2013-ban a megtisztelő „Örökös
Öko Iskola” cím birtokosai lettünk.
Intézményünk
előminősített referenciaiskola és regisztrált tehetségpont.
Az
intézményben dolgozó pedagógusok harmada alapító tag volt, illetve a jogelőd
intézményben tanított.
Tantestületünkre
a nyitottság, az elhivatottság, az új dolgok iránti fogékonyság jellemző. Az
iskola pedagógusai nagy odafigyeléssel foglalkoznak a tanulókkal, kiemelt
hangsúlyt fektetnek az esélyegyenlőség megvalósítására. Nagy türelemmel,
humánusan nevelik a rájuk bízott tanulókat, s mindent megtesznek annak
érdekében, hogy diákjaikat a képességeik szerint fejlesszék. A kollégák kompetencia
alapú tanítás-tanulás módszertani és oktatásszervezési ismeretekkel,
tapasztalatokkal rendelkeznek. A képzések során szerzett újabb és újabb
ismereteik folyamatosan beépülnek mindennapi munkájukba, mely az átlagon felüli
szakmai felkészültségükkel együtt biztosíték arra, hogy a Kiskunhalasi
Kertvárosi Általános Iskolába járó tanulók a kor igényeihez igazodó, magas
szintű tudást kapnak olyan nevelőktől, akikből nem hiányzik a gyermekszeretet,
a gyermek, mint ember tisztelete, elfogadása, akik munkájukat nagy
elköteleződéssel, hivatástudattal és szakmai alázattal végzik.
A Szülői
Munkaközösség felajánlásokkal, támogatásokkal működteti a Kertváros Jövőjéért
Alapítványt, amely segíti az iskolai oktató-nevelő munka feltételeinek
megteremtését és támogatja a hátrányos helyzetű tanulókat.